MAKLUMAT PENTING

FACEBOOK RASMI SEKOLAH

Aktiviti Rumah Sukan 2012

|
SMIDB- Pada 04 Mac 2012 telah diadakan aktiviti sukan antara rumah-rumah. Terdiri daripada rumah Hijau,Biru, Kuning dan Merah. Pelajar-pelajar diwajibkan terlibat dengan aktiviti ini. Semua pelajar memakai baju warna rumah masing-masing bagi menunjukkan mereka mewakili rumah tersebut. Di sini menunjukkan kekemasan dan berdisiplin pelajar-pelajar ini.

Antara aktiviti sukan yang dipertandingkan ialah lompat jauh, lari berganti-ganti, bola sepak, bola jaring, pingpong dan badminton. Ditambahkan juga dengan satu aktiviti  tambahan keceriaan antara rumah-rumah. Setiap rumah diberi satu kanopi untuk menghias dan setiap rumah perlu menyediakan sepanduk. Keceriaan, kebersihan dan kekemasan akan dinilai.

Bagi pemenang-pemenang dalam acara sukan, pelajar akan mendapat medal sebagai tanda kejayaan. Bagi pemenang keseluruhan antara rumah mereka mendapat trofi sebagai tanda kejayaan ianya jatuh kepada rumah Hijau. Tahniah di ucapakan kepada rumah Hijau.



Pelajar-pelajar berkumpul di hadapan sekolah dan membuat persiapan.




Berbaris di padang sekolah dengan sepanduk masing-masing.



Perasmian dan ucapan dari pengetua sekolah, En. Abd. Latif  dan  pengerusi sekolah Ust. Saiful Bahri sebelum memulakan aktiviti sukan.



Lompat jauh. 


Larian.



Rehat dan menunggu acara penutup.




Pemenang-pemenang dari rumah masing-masing




Penyampaian hadiah. Rumah Hijau adalah pemenang keseluruhan sukan antara rumah-rumah.




No comments:

Post a Comment